Hallådär! Du har hamnat hos Sofia, en snart nitton år gammal tjej som bor precis norr om Stockholm. Jag går just nu sista året på gymnasiet och hatar det, förutom det så jobbar jag i en klädbutik och sover mestadels. Efter skolan har jag ingen aning om vad jag ska göra, är du nyfiken? häng med :)

Mina ögonbryn

Hej hörni! Fick en fråga för ett tag sen om hur jag fixar mina ögonbryn så jag tänkte visa det för er nu. Till en början så vill jag säga att jag nästan alltid haft denna form på mina bryn, den enda skillnaden är att jag nu klipper till dem och noppar måttligt, jämfört med när jag var runt tolv tretton och trodde det var fint med streck.
 
//1. Anastasia brow fix- clear wax pencil/ 2. MUS- Tri Brow Color/ 3. Kicks- snedskuren pensel//

Jag ser alltså till att ha noppade ögonbryn så ofta jag orkar, mina växer inte ut så fort så jag behöver inte ofta göra något åt dem. När jag märker att de ser hemska ut så klipper jag de hårstrån som är för långa och hamnar utanför. Sedan är min sminkrutin sådan att jag alltid "målar" ögonbrynen med vaxpennan från Anastasia. Denna gör så att brynen ligger stilla hela dagen men de gör också att skuggan som jag applicerar på dem sitter som berget. Jag brukar variera mellan de två bruna färgerna. Förr använde jag endast den "mörkbruna" men numera använder jag endast den ljusa då jag anser att det är min färg. Jag applicerar skuggan med en snedskuren borste från Kicks. Jag tycker faktiskt att de har jättebra borstar så jag har inget behov av dyrare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback