Hallådär! Du har hamnat hos Sofia, en snart nitton år gammal tjej som bor precis norr om Stockholm. Jag går just nu sista året på gymnasiet och hatar det, förutom det så jobbar jag i en klädbutik och sover mestadels. Efter skolan har jag ingen aning om vad jag ska göra, är du nyfiken? häng med :)

Att riva bort ett plåster

Så kan det kännas ibland, när man verkligen behöver och vill göra något men inte riktigt har orken till. 
Idag är jag en mycket starkare människa än vad jag var förr. Jag grät aldrig förut och jag visade mig aldrig svag för någon. Men idag har jag styrkan att göra det, jag kan  berätta för dem jag bryr mig om hur jag känner och vad som händer i mitt huvud. 
Det är inte lika många hjärnspöken längre, men idag är det panik och ångest när det väl händer nåt inuti mig. Jag försöker och försöker men ibland går det inte. Men det är inte styrka att hålla masken, det är styrka att visa sig mänsklig. Visa sina känslor och att ta emot hjälp när det behövs.

<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback